Πλαίσιο Εσωτερικής Λειτουργίας Σχολείου (Εσωτερικός Κανονισμός)
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: Blog
- Δημοσιεύθηκε : Παρασκευή, 30 Αυγούστου 2024 11:23
- Γράφτηκε από τον/την 4ο ΓΕΛ Ηρακλείου Αττικής
- Εμφανίσεις: 638
Πλαίσιο Εσωτερικής Λειτουργίας (Εσωτερικός Κανονισμός)
4ου Γενικού Λυκείου Ηρακλείου Αττικής
2024 - 2025
Η σχολική κοινότητα είναι μια μικρή οργανωμένη ομάδα που έχει όλα τα χαρακτηριστικά της ευρύτερης κοινωνίας. Ο ρόλος του σχολείου είναι να προετοιμάσει τους νέους να ενταχθούν ομαλά σε αυτήν και να πραγματοποιήσουν αποτελεσματικά την επικείμενη μετάβαση. Επομένως, η εσωτερική οργάνωση της σχολικής ζωής:• Δεν στοχεύει στον περιορισμό της ελευθερίας οποιουδήποτε, αλλά στη θεμελίωση κλίματος συνεργασίας και ηρεμίας ανάμεσα σε όλους τους εμπλεκόμενους φορείς της εκπαιδευτικής διαδικασίας (μαθητές/τριες, εκπαιδευτικούς, γονείς).
• Δεν θεωρεί τη «σχολική πειθαρχία» ως αυτοσκοπό, αλλά ενσωματώνει και την παιδαγωγική της πλευρά, με έμφαση στην πρόληψη και όχι στην καταστολή και την επιβολή των ποινών.
• Ενθαρρύνει την ελεύθερη ανάπτυξη της προσωπικότητας του μαθητή/τριών και προάγει τη συλλογική λειτουργία αναγνωρίζοντας παράλληλα την ατομική ευθύνη.
• Διαμορφώνει έτσι ένα δημιουργικό σχολικό περιβάλλον και προσδίδει δημοκρατικό περιεχόμενο στη σχολική ζωή.
Α. Υποχρεώσεις των εκπαιδευτικών προς τους μαθητές/τριες:
• Οι εκπαιδευτικοί αντιμετωπίζουν τους μαθητές με ευγένεια, κατανόηση και σεβασμό.
• Υποστηρίζουν τη μάθησή τους τόσο εντός όσο και εκτός τάξης.
• Συμβάλλουν στη διαμόρφωση ενός παιδαγωγικού και διδακτικού κλίματος, που το χαρακτηρίζει ο αμοιβαίος σεβασμός, η ελεύθερη έκφραση, ο πλουραλισμός των απόψεων, η αποφυγή των εντάσεων και των συγκρούσεων, προάγοντας το αίσθημα της σιγουριάς και της ασφάλειας που τόσο έχει ανάγκη ο έφηβος μαθητής/τρια για να λειτουργήσει δυναμικά και να προχωρήσει.
Β. Υποχρεώσεις μαθητών/τριών:
• Οι μαθητές/τριες σέβονται το δικαίωμα των συμμαθητών/τριών τους για μάθηση και το δικαίωμα των εκπαιδευτικών για διδασκαλία.
• Δέχονται με ευγένεια τις υποδείξεις των εκπαιδευτικών και γενικότερα όλου του προσωπικού του Σχολείου.
• Οι ειδικοί άξονες που αφορούν τους μαθητές/τριες εξειδικεύονται ως ακολούθως:
1.
Προσέλευση – παραμονή στο Σχολείο
• Οι μαθητές/τριες προσέρχονται στο Σχολείο πριν από την έναρξη των μαθημάτων, η οποία γίνεται στις 08:15΄.
• Κατά τη διάρκεια της πρωινής συγκέντρωσης συντάσσονται στις προκαθορισμένες θέσεις των τμημάτων, επιδεικνύοντας κόσμια στάση και ανάλογο σεβασμό.
• Η πόρτα του Σχολείου κλειδώνει 5΄ αφότου χτυπήσει το κουδούνι. Μετά την είσοδο όλων των μαθητών και των καθηγητών στις αίθουσες οι αργοπορημένοι μαθητές εισέρχονται στον προαύλιο χώρο, χωρίς να επιτραπεί η είσοδός τους στις αίθουσες. Σε πολύ ειδικές περιπτώσεις μη έγκαιρης προσέλευσης, οι μαθητές γίνονται δεκτοί στην τάξη, μετά από σχετική άδεια του Διευθυντή ή του νόμιμου αναπληρωτή του.
• Οι μαθητές που προσέρχονται στο Σχολείο παρακολουθούν όλο το διδακτικό ωράριο. Εάν, για οποιονδήποτε λόγο, πρέπει να φύγουν, τους χορηγείται άδεια από το Διευθυντή ή το νόμιμο αναπληρωτή του κατόπιν ειδοποίησης του γονέα σύμφωνα με την 109697/ΓΔ4 26-9-24 Υ.Α. Οι αντίστοιχες απουσίες, καταχωρίζονται στο απουσιολόγιο.
•
Οι μαθητές/τριες εισέρχονται στην τάξη μόλις χτυπήσει το κουδούνι, πάντοτε πριν την είσοδο των καθηγητών και χωρίς να φέρουν μαζί όπως φαγητά ή ποτά. Μετά την είσοδο του διδάσκοντος/όπως στην αίθουσα διδασκαλίας, δεν επιτρέπεται η είσοδος σε κανέναν μαθητή. Σε περίπτωση που μαθητής/τρια απομακρύνεται από την αίθουσα διδασκαλίας, απευθύνεται στη Διεύθυνση του Σχολείου για να ενημερωθεί το Βιβλίο Καταγραφής Ενεργειών Υποστήριξης Εύρυθμης Λειτουργίας.
•
Όλοι οι μαθητές/τριες κατά την παραμονή τους στο σχολείο (όπως και το σύνολο του προσωπικού και των εισερχομένων στο σχολικό χώρο), τηρούν τους εκάστοτε ισχύοντες υγειονομικούς κανόνες.
•
Εφόσον διαθέτουν κινητά τηλέφωνα ή συνδεδεμένες με αυτά ηλεκτρονικές συσκευές τα απενεργοποιούν και τα τοποθετούν στη σχολική τους τσάντα
2.
Συμπεριφορά μαθητών/τριών
Όλοι οι μαθητές/τριες σέβονται τους συμμαθητές τους ως προσωπικότητες και λύνουν τις διαφορές τους με συνεννόηση και διάλογο, χωρίς να καταφεύγουν στη χρήση βίας.
• Η χειροδικία, η αυτοδικία και η άσκηση σωματικής, λεκτικής ή ψυχολογικής βίας από άτομα ή ομάδες αποτελούν σοβαρότατα παραπτώματα και ελέγχονται με πειθαρχικά μέτρα που μπορούν να οδηγήσουν μέχρι και σε απομάκρυνση του μαθητή από το Σχολείο.
• Δεν καπνίζουν στους χώρους του Σχολείου - για λόγους υγείας αλλά και γιατί αυτό απαγορεύεται από το Νόμο - και σε περίπτωση που γίνει αντιληπτό ενημερώνονται οι γονείς των μαθητών.
• Η παραποίηση απουσιολογίου, βεβαιώσεων ή άλλων εγγράφων αποτελεί σοβαρό παράπτωμα και συνεπάγεται πειθαρχικά μέτρα.
• Δεν επιτρέπεται η χρήση κινητών τηλεφώνων και άλλων πολυμεσικών συσκευών κατά την παραμονή μαθητών στο Σχολείο. Οι τηρούμενοι κανόνες και οι διαδικασίες παιδαγωγικού ελέγχου σε περίπτωση διαπίστωσης σχετικής παράβασης περιγράφονται στην Κ.Υ.Α. 102791/ΓΔ4 10-09-2024. Ιδιαίτερα δεν επιτρέπεται η κάθε είδους φωτογράφιση, βιντεοσκόπηση ή ηχογράφηση στους χώρους του σχολείου, παρά μόνο κατά τη διάρκεια εκδηλώσεων με την άδεια της διεύθυνσης, την τήρηση των κανόνων του ΠΣΔ και τη ρητή συναίνεση των βιντεοσκοπουμένων (ή των γονέων τους εφόσον είναι ανήλικοι).
• Τα σχολικά βιβλία παρέχονται δωρεάν στους μαθητές. Η καταστροφή τους ευτελίζει την έννοια του βιβλίου και προσβάλλει την προσωπικότητα του μαθητή.
Αποκλίσεις των μαθητών/τριών από τη δημοκρατική συμπεριφορά, τους κανόνες του σχολείου, τους όρους της ισότιμης συμμετοχής στη ζωή του σχολείου, από τον οφειλόμενο σεβασμό στον/στην εκπαιδευτικό, στον/στην συμμαθητή/τρια, στη σχολική περιουσία, θεωρούνται σχολικά παραπτώματα. Τα σχολικά παραπτώματα αντιμετωπίζονται από το σχολείο σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία και με γνώμονα την αρχή ότι η κατασταλτική αντιμετώπιση αυτών των φαινομένων είναι η τελευταία επιλογή, χωρίς όμως να αποκλείεται η εφαρμογή των κάθε φορά ισχυόντων παιδαγωγικών μέτρων. Τα θέματα αποκλίνουσας συμπεριφοράς των μαθητών/τριών στο σχολείο αποτελούν αντικείμενο συνεργασίας του/της εκπαιδευτικού της τάξης με τον/τη Σύμβουλο Σχολικής Ζωής, τον/τη Διευθυντή/τρια του Σχολείου, τον Σύλλογο Διδασκόντων/ουσών και τον/τη Σύμβουλο Εκπαίδευσης Παιδαγωγικής Ευθύνης, προκειμένου να υπάρξει η καλύτερη δυνατή παιδαγωγική αντιμετώπισή τους.
Σε κάθε περίπτωση και πριν από τη λήψη οποιασδήποτε απόφασης που σχετίζεται με το έλεγχο της συμπεριφοράς των μαθητών, λαμβάνεται υπόψη η βασική αρχή του σεβασμού της προσωπικότητας και των δικαιωμάτων των μαθητών/τριών.
3.
Πρόληψη φαινομένων Βίας και Σχολικού εκφοβισμού
H ανάπτυξη θετικού σχολικού κλίματος αποτελεί σημαντικό παράγοντα της διαδικασίας πρόληψης ή/και αντιμετώπισης φαινομένων βίας, παρενόχλησης, εξαναγκασμού και σχολικού εκφοβισμού. Χαρακτηριστικά του θετικού και υγιούς σχολικού κλίματος είναι ο αμοιβαίος σεβασμός, η αποδοχή της διαφορετικότητας, η προώθηση της συνεργασίας με φορείς, η συνεργασία του σχολείου με την οικογένεια.
4.
Σχολικές Εκδηλώσεις - Δραστηριότητες
Το σχολείο οργανώνει πλήθος εκδηλώσεων/δραστηριοτήτων που στόχο έχουν τη σύνδεση σχολικής και κοινωνικής ζωής, τον εμπλουτισμό των υπαρχουσών γνώσεων των μαθητών/τριών, την απόκτηση δεξιοτήτων ζωής και την ευαισθητοποίησή τους σε κοινωνικά θέματα. Οι ενδοσχολικές εκδηλώσεις, οι σχολικές δραστηριότητες και η συμμετοχή σε καινοτόμα σχολικά προγράμματα γίνονται με πρωτοβουλίες, ιδέες και ευθύνη των ίδιων των μαθητών/τριών, επειδή με τον τρόπο αυτό αισθάνονται υπεύθυνοι/ες, αναδεικνύουν τις ικανότητές τους, τις κλίσεις τους, τα ενδιαφέροντά τους και το ταλέντο τους.
• Όλοι οι μαθητές/τριες συμμετέχουν στις εκδηλώσεις του Σχολείου, επιδεικνύοντας τον ανάλογο σεβασμό.
• Η εμφάνιση - αμφίεση των μαθητών μέσα στο Σχολείο αποτελεί εκδήλωση του δικαιώματος ανάδειξης της προσωπικότητάς τους και, κατά συνέπεια, ανήκει στο χώρο της προσωπικής τους ευθύνης. Η άσκηση, όμως, αυτού του δικαιώματος, περιορίζεται από τα όρια που επιβάλλουν η μαθητική ιδιότητα και η ευπρέπεια.
• Οι μαθητές/τριες προσέρχονται στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής με την προβλεπόμενη ένδυση. Το παιχνίδι με τις μπάλες στην αυλή επιτρέπεται μετά από την έγκριση και τις οδηγίες των γυμναστών.
• Σε σχέση με τις ημερήσιες και πολυήμερες εκδρομές, σχολικούς περιπάτους εκπαιδευτικές επισκέψεις κλπ. οι μαθητές/τριες που συμμετέχουν σε αυτές, ακολουθούν το γενικό πρόγραμμα και τις οδηγίες των συνοδών εκπαιδευτικών. Απομάκρυνση του μαθητή από την υπόλοιπη ομάδα επιτρέπεται μόνο μετά από άδεια του αρχηγού της εκδρομής σύμφωνα με συγκεκριμένους κανόνες συναίνεσης.
5.
Συνεργασία Σχολείου - Οικογένειας - Συλλόγου Γονέων/Κηδεμόνων
Το σχολείο βρίσκεται σε αγαστή συνεργασία με την οικογένεια του/της μαθητή/τριας, με τον Σύλλογο Γονέων/ Κηδεμόνων και φορείς, των οποίων όμως ο ρόλος είναι διακριτός. Κάθε φορά που δημιουργείται θέμα το οποίο σχετίζεται με συγκεκριμένο/η μαθητή/τρια, ο πρώτος που ενημερώνεται σχετικά είναι ο γονέας/κηδεμόνας/ ασκών την επιμέλεια, ο οποίος θα πρέπει να συνεργαστεί με το σχολείο.
6.
Φροντίδα για το σχολικό περιβάλλον
Η συνεργασία όλων είναι απαραίτητη, για να διατηρηθεί ένα ευχάριστο και πολιτισμένο σχολικό περιβάλλον, κατάλληλο για μάθηση. Για την επιτυχία αυτού του σκοπού οι μαθητές:
• Σέβονται την κινητή και ακίνητη περιουσία του Σχολείου.
• Δεν ρυπαίνουν το σχολικό χώρο (προαύλιο, τοίχους, κοινόχρηστους χώρους).
• Δεν καταστρέφουν τα θρανία τους και γενικότερα σέβονται την αίθουσά τους και φροντίζουν να διατηρείται σε άριστη κατάσταση.
• Ο μαθητής/τρια που προκαλεί φθορά στην περιουσία του Σχολείου, ελέγχεται πειθαρχικά και η δαπάνη αποκατάστασης βαρύνει τον ίδιο, σύμφωνα με τα περιγραφόμενα στην Κ.Υ.Α. 102791/ΓΔ4 10-09-2024
Ο σεβασμός όλων στον Εσωτερικό Κανονισμό του Σχολείου μας συμβάλλει στην καλύτερη και αρμονικότερη λειτουργία της σχολικής κοινότητας.